Dag 11 La Coudre naar Auxerre.

12 april 2018 - Auxerre, Frankrijk

Weerbericht: zwaar bewolkt, max 11 graden, wind uit zuid-oost

Heerlijk geslapen in mijn hut na een glas cider. Werd wakker van het gekletter van de regen. Douchen, aankleden, inpakken en ontbijten. Het dagelijkse ritueel.

Bij het vertrek was het droog maar kil. Hoefde vandaag maar een klein stukje te fietsen en de route ging door de Chablis.

Na een halve uurtje fietsen begon het te druppen. Niet erg, door blijven trappen, nat worden doe je toch. Dat druppen ging over in echte regen en er stak een windje op, recht op kop. Onder een brug mijn fluor regenjack aangetrokken waar dan ook op dat moment de TGV over denderd.

Bij Ervy-le-Chatel klaarde het op en in mijn ooghoek zag ik een kraam met groente en fruit. Bananen en Nectarines ingekocht en belangstellend gevraagd naar een locale horeca gelegenheid. Die was er wel, maar niet open.

Door naar Auxerre. Het is koud kl*** weer. Gefietst door Ligny-le-Chatel, de wijnstreek van de Chablis. Niks van meegekregen door het weer. Wel een paar flinke klimmen mogen maken en uiteindelijk zie je vanaf de top Auxerre liggen. In de stromende regen maakt dat dan ook geen indruk meer. In de stad de herberg voor fietsers gevonden en daar mijn fiets geparkeerd en toen snel naar de bar voor koffie. Daar zat ik dan als een verzopen kat een beetje uit te druppen. Toch het centrum in, want dat is zeker de moeite waard, en bij de Kathedraal een stempel gehaald.

Het was bepaald niet een topdag. Blij dat ik gisteren besloten heb om een stuk door te fietsen. Scheelde toch weer een paar uur in erbarmelijk slecht weer fietsen.

1. Marie-José:
    13 april 2018
    En ik maar denken dat het daar mooi weer is....
    Succes de komende dagen, hopelijk komt het zonnetje ook bij jou! Neem maar een groot glas Chablis! Au revoir et gros bisous!
  2. Jaap sr en Anneke.:
    13 april 2018
    Na regen komt enz.Wij hebben vandaag wel de zon gezien en ik denk dat jij die morgen weer krijgt en dan kan je weer volop genieten.
    Is het daar al een beetje lente? hier beginnen de bomen en struiken een beetje uit te lopen.Je zit aardig op schema dacht ik zo.
    Groetjes van Pa
  3. Gerbrand de Rooij:
    13 april 2018
    Maar goed, dat je je fluor regenpak niet hebt teruggestuurd. Ik hoop op beter weer voor je.
    Ga je, na Auxerre, naar Vézelay? Dat is dacht ik van ouds de startplaats voor de (lopende)
    bedevaartgangers.

Sterkte, Gerbrand.
  4. Rikke:
    13 april 2018
    Hoi Jaap kl..... weer daar!
    Geniet van een droge avond in een of ander hostel.
    Als je thuis komt staat de tuin er groen bij vol met bloemen die door je vrouwke zijn geplant!!!
    Ik heb genoten van je gezicht en stem op face time.
    Kus Rikke