Dag 2 Balen - Hoegaarden.

3 april 2018 - Hoegaarden, België

Het was vandaag en grauwe troosteloze dag met regelmatig eenspatje regen maar vooral veel tegenwind. Het eerste stuk van 15 km langs het kanaal met veel naaktslakken op het fietspad. Bij Tessenderlo een wegomlegging waardoor het navigatiesysteem van slag raakten en ik bijna op de snelweg belanden. Na Tessenderlo de LF35 gevolgd richting Diest. Onderweg kom je weinig horeca tegen en wat er is heeft de uitstraling of je leven er niet veilig is, laat staan mijn fiets. In Diest bij een bakker lekkere warme broodjes gekocht en op de Markt een kop koffie gedronken.  De kerk was helaas dicht. Heeft te maken met het seizoen, dit begint echt pas in mei. Volgende stop was Tienen. Je fietst over een oude spoorlijn en kom dan enige memorialen tegen van de 1e Wereldoorlog. Krijg de indruk dat deze spoorlijnen zijn aangelegd voor snelle troepenverplaatsingen dan voor personenvervoer. Na Tienen word het landschap glooiend vooral omhoog. De eerste kuitenbijter heb ik mogen oefenen en ben nog niet enthousiast. Moet wel snel komen want morgen staat Namen op de route en dat is alleen maar stijgen.

Net als gisteren heb ik ook nu weer een heerlijk adres bij Vrienden van de Fiets.

Vandaag in totaal toch bijna 70 km gefietst, na 2dagen dus 150. Morgen is een dag met veel regen en wind uit het zuidoosten. Ik heb dan een logeeradres vlak na Namen en de fietsafstand zal ongeveer 50 km zijn (stijgend, dus dat geeft dikke bovenbenen)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Djoeke:
    3 april 2018
    Dat worden selfie's met de kerken😉
    Telt dat ook🤔
  2. Marie-José:
    3 april 2018
    balen die tegenwind! Wel knap hoor 150 km. in twee dagen.
    Leuk dat jij ook zo geniet van de adressen van de Vrienden op de fiets! En van je hele hola houd er de moed maar in!
    Groeten uit Odijk! Ton en Marie-José
  3. Babs:
    3 april 2018
    Succes morgen met de rit naar Namen! Hopelijk valt het weer mee.
  4. Ron:
    3 april 2018
    Hoi Jaap goed nieuws weer. Richting Diest dus geen familie tegen gekomen neem ik aan. 😋😋
    In Walonie zal het lanschap niet veel beter worden denk ik.
    Succes morgen in de regen. Denk er aan je kan maar een keer nat worden, dus dat valt mee.
    Groetjes
  5. Huib:
    3 april 2018
    Hey Jaap! Goed bezig man! Lekker vooruitzicht dat de hoogtemeters morgen echt tastbaar worden. Daar doen de doorgewinterde coureurs het voor! En die dikke benen komen straks in de pyreneeen uiteindelijk weer goed van pas ;-)

Succes en veel plezier! Hopelijk krijg je er snel een lekker zonnetje bij
  6. Lianne:
    heavy!!! Sterkte Jaap
  7. Mark:
    4 april 2018
    Jaap, ik hoop dat het vandaag is meegevallen met het weer en de heuvels. Wens je veel succes in Frankrijk vanaf morgen. Gr Mark
  8. Jaap sr en Anneke.:
    4 april 2018
    Jaap hier schijnt de zon,ik hoop dat dat bij jou nu ook is,alhoewel je dan wel meer zal zweten.Fijn dat je zulke goede adressen hebt gevonden,ik zou bijna zin krijgen om ook mee te fietsen.
    Veel plezier.
    Pa.
  9. Nicole:
    4 april 2018
    leuk om te lezen Jaap; goed gestart qua km per dag!
    ga zo door!!
    groetjes,
    Nicole en Thieu
  10. Susanne en dick nederlof:
    hallo jaap,
    knap van je 150km met niet zo'n geweldig weer.
    zodra de zon blijft schijnen vlieg je vooruit en wordt
    het misschien wel 100km per dag.
    groetjes,

susanne en dick
  11. Lenie van Boxsel:
    5 april 2018
    Ha Jaap, we hopen dat het gisteren is meegevallen met het weer en dat je bovenbenen al wat bestand zijn tegen het stijgend fietsen. Succes man; superknap van je!! Lenie & Peter
  12. Ron:
    5 april 2018
    Hey biker ik heb je berichtje over de eerste bergetappe gemist. Neem toch aan dat je de bolletjes trui vandaag aan hebt.
    Keep strong! 💪🏻💪🏻