Dag 1 Breda naar Balen

2 april 2018 - Tessenderlo, België

De eerste dag zit erop! 80 km gefietst,beetje last van de bovenbenen en weet nu ook wat met tegenwind fietsen is met 20 kg achterop. Bij aanvang van de dag moet ik even in mijn ritme komen en dat is vandaag niet gelukt. Veel te hard gestart maar kreeg al snel door dat dit hem niet zou worden. Ik probeer 50 minuten tien minuten rust voor het aanvullen van het vocht en de inwendige mens. Bij Baarle-Nassau mijn 3e stempel proberen te scoren maar deze was dicht. Heb er 1 van Graaf ENGELBRECHT en natuurlijk van OLV Grote Kerk. De stempels heb ik nodig voor het Compostelaat, ofwel getuigschrift dat ik een goed katholieke fietser ben.

Dan maar doorfiets over het Bels Lijntje richting Turnhout. Halverwege wachtte een grote groep familie en vrienden mij op bij een horeca etablissement met spandoeken en al. Het was helaas niet de finish en het afstappen koste nu al enige moeite. Dat beloof nog wat als er geen stoepje is! Heelspeciaal en leuk, maar vooral gezellig en die ga ik zeker missen. Bij het afscheid (vertrek) vloeide er een traande zowaar.

Het Bels Lijntje tot aan Turnhout gevolgd en van daar lang het kanaal richting Tessenderlo. Voor Tessenderlo, in het plaatsje Balen, had ik mijn 1e overnachting geboekt bij Vrienden van de Fiets. Allerhartelijkst ontvangen met een flesje Jupiler, ik zag er kennelijk enigszins uitgedroogd uit.

Morgen staat Hoegaarden als eindpunt en fiets ik langs Diest en Tienen voor de stempels.

1. Babs:
    Succes , Jaap
    Even trainen, gaat het van zelf beter!
    Norbert
  2. Jaap sr en Anneke.:
    2 april 2018
    Goed begin Jaap,Ga zo door!
    Pa
  3. Ron:
    2 april 2018
    Ik heb je door Jaap, je fietst van Jupiler naar Hoegaarden. Wordt behelpen in Frankrijk, maar je kunt altijd een wijntje scoren. 😀😀
    De kop is eraf succes!
  4. Babs:
    2 april 2018
    Het was een mooi uitzwaaimoment😊. Succes Jaap!
  5. Joekie:
    Ha Jaap
    Goe gedaan! Geniet van je welverdiend pilske!
    Succes! 😊
  6. Djoeke:
    3 april 2018
    Goed bezig Jaap!! Leuk om te lezen.
    Heel veel plezier💋
    Duim voor jou voor minder wind en steeds beter weer😉 doe voorzichtig!!
  7. Susanne en dick nederlof:
    hallo Jaap
    Expres vroeg uit bed om Jaap uit te zwaaien. Geen Jaapie gezien,
    mogelijk ergens net over de grens of wij hadden nog slaap in onze ogen
    Heel veel succes
  8. Anneke:
    3 april 2018
    De kop is eraf, Jaap; goed zo.
    Veel succes en plezier; ik lees graag je volgende berichten.
    Anneke.
  9. Ingrid van den Ouweland:
    3 april 2018
    Dat wordt dan weer een lekkere verdiende Hoegaarden!!
  10. Marie-José:
    3 april 2018
    Leuk Jaap heel veel plezier! Mooie ontmoetingen wens ik jou toe!
  11. Gerbrand de Rooij:
    Hoi Jaap,
    Voor de verder reis wens ik je een straffe noordenwind in de rug, dan gaat het vanzelf. Hoegaaarden ligt bij de taalgrens, dus vanaf morgen wordt het frans spreken. Dan wordt het echt "buitenlands". Succes.
    Gerbrand.
  12. Marie-José:
    3 april 2018
    Familie Daelman lees ik in het boekje van de vrienden op de fiets.
    Leuk dat jij er ook zo van geniet!
    Heel knap gedaan hoor die 150 km. in twee dagen. Groeten uit Odijk!