Dag 1 Breda naar Balen

2 april 2018 - Tessenderlo, België

De eerste dag zit erop! 80 km gefietst,beetje last van de bovenbenen en weet nu ook wat met tegenwind fietsen is met 20 kg achterop. Bij aanvang van de dag moet ik even in mijn ritme komen en dat is vandaag niet gelukt. Veel te hard gestart maar kreeg al snel door dat dit hem niet zou worden. Ik probeer 50 minuten tien minuten rust voor het aanvullen van het vocht en de inwendige mens. Bij Baarle-Nassau mijn 3e stempel proberen te scoren maar deze was dicht. Heb er 1 van Graaf ENGELBRECHT en natuurlijk van OLV Grote Kerk. De stempels heb ik nodig voor het Compostelaat, ofwel getuigschrift dat ik een goed katholieke fietser ben.

Dan maar doorfiets over het Bels Lijntje richting Turnhout. Halverwege wachtte een grote groep familie en vrienden mij op bij een horeca etablissement met spandoeken en al. Het was helaas niet de finish en het afstappen koste nu al enige moeite. Dat beloof nog wat als er geen stoepje is! Heelspeciaal en leuk, maar vooral gezellig en die ga ik zeker missen. Bij het afscheid (vertrek) vloeide er een traande zowaar.

Het Bels Lijntje tot aan Turnhout gevolgd en van daar lang het kanaal richting Tessenderlo. Voor Tessenderlo, in het plaatsje Balen, had ik mijn 1e overnachting geboekt bij Vrienden van de Fiets. Allerhartelijkst ontvangen met een flesje Jupiler, ik zag er kennelijk enigszins uitgedroogd uit.

Morgen staat Hoegaarden als eindpunt en fiets ik langs Diest en Tienen voor de stempels.