Dag 4 Namen naar Montherme

6 april 2018 - Arcis-sur-Aube, Frankrijk

weerbericht: koud en af en toe een bui.

Na de afgelopen dagen keek ik uit naar de tocht langs de Maas over de bewegwijzerde fietspaden waar veel mee geadverteerd word. In België zijn nog hele stukken in aanleg en je fiets veel over grindtegelpaden, kasseien en gravel. Niet ideaal en het weer werkte ook niet mee. Het was soms ijzig koud. Na 25 km Dinand bereikt en met het grauwe weer raakte ik niet onder de indruk. Ook had ik nog een stuk de gaan, ik wil vandaag Revin bereiken. Na Dinand richting Givet in Frankrijk. Aan de Belgische zijde is het allemaal rommelig met de bewegwijzering, maar aan Franse zijde is het goed met prachtige geasfalteerde fietspaden.

Ik ben wel erg blij met mijn fiets, want die heeft het wel te verduren gehad de afgelopen dagen en het gewicht achterop.

De wind was goed te doen, soms zelfs in de rug, en ook een paar keer heuveltje op mogen doen. Ook passeer je regelmatig dorpjes, vaak armoedig, maar er is wel meer leven op het fietspad. Kop koffie scoren onderweg is bijna onmogelijk. Je ziet ze wel de cafeetjes, maar meestal aan de overkant van de Maas.

Aangekomen in Revin op zoek naar een hotel. Dit was geen succes, alles vol? Kun je maar 1ding doen en dat is doorfietsen naar het volgende dorp, 15 km verderop. Onderweg kom je een Gites tegen maar daar zijn ze druk met verbouwen voor het seizoen dat op 1 mei begint.

Zodoende in Motherme aangekomen en deze dag 110 km gefietst. Lekker, eenvoudig hotelletje met enthousiast personeel (kan dus wel in Frankrijk). Fiets veilig in de garage, een hapje eten en om 22:00 uur gingen de luiken bij mij dicht.

Voor mij was het een goede dag om in deze kille, natte dag te zoeken naar mijn grens. Die weet ik, 1 keer doen daarna nooit meer!

1. Babs:
    Goed zo, Jaap
    De familie Kuijper blijft trots op je.
    Groet, Norbert
  2. Babs:
    6 april 2018
    Tjee Jaap wat een prestatie! 110 km op een dag met vies weer. Dan loop je inderdaad tegen een grens aan..
    Fijn dat je fiets goed bevalt.
    Hoe gaat het met de benen?
    Groet!
  3. Rikke:
    Hoi Jaap
    Ik geniet en kijk uit naar elke nieuwe dag/ verhaal van je tour.
    Daarbij de foto's die het compleet maken ;-)
    Veel liefs uit den Belgique
  4. Gerbrand de Rooij:
    6 april 2018
    Meer dan honderd kilometer op een dag dat is een hele prestatie. Chapeau!! Straks kom je nog te vroeg aan in Santiago. We zijn trots op je. Zijn je spieren al wat soepeler geworden?
    Gerbrand.
  5. Ron:
    6 april 2018
    Hoi Jaap je bent heel goed bezig, petje af hoor. Km's voor op het schema, denk ik!
    Ja als je een dag niets laat horen, dan ga ik natuurlijk denken. Dat was ook zo, maar ik dacht die is vast ff stuk. Ligt in bad, neemt een biertje, gaat lekker eten en kruipt in z'n mandje. De fanclub moet maar even wachten tot morgen. Zo te lezen, zat ik er niet ver vandaan. 😀😀. Hou je haaks, ik volg je Posts natuurlijk nauwgezet.
  6. Marie-José:
    6 april 2018
    Ja Jaap soms valt het wel mee hoor met die Fransen.
    Bon courage et gros bisous, Marie-Jo et Antoine
  7. Lianne:
    6 april 2018
    ik wil wel graag wat meer afbeeldingen zien. Selfie mag ook!! groetjes
  8. Frans:
    6 april 2018
    Weer een geweldige prestatie, Japie! Zo maar even 110 km op een dag! Daar krijg je wel sterke benen van. Je ligt nu wel een hoop voor op je schema. Chapeau! Dat is Frans en betekent 'Dat heb je weer heel goed gedaan, jochie'. En je verhaal is fijn om te lezen..Ik hoop voor jou dat het weer beter wordt. Goed bezig, jongen. Groetjes van frans
  9. Henk van As:
    6 april 2018
    Super Jaap ; gemiddeld 80 km per dag. Petje af voor je. . Je conditie gaat zo met sprongen vooruit ; is het straks niet alleen maar afzien maar krijg je ook meer tijd om te genieten van hetgeen je onderweg tegenkomt; natuur, mooie stadjes bijzondere mensen etc. Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
    Groetjes van Marja en Henk
  10. Ingrid van den Ouweland:
    7 april 2018
    In Sedan niet vergeten het kasteel te bezoeken!! Leuk stadje met gezellige terrassen!