Dag 19. Saint-Germain-les-Belles naar Donzenac

20 april 2018 - Donzenac, Frankrijk

weerbericht: zonnig warm met een zwakke wind

Ook vandaag zal het voornamelijk fietsen zijn over landelijke weggetjes door een stil bosachtig gebied met gemene hellingen. Belangrijk om voldoende drinken en eten bij te hebben voor onderweg!

Pas laat weg van de camping, maar net voor 12:00 uur Uzerche bereikt, de eerste grote plaats op de route. Het historische stadscentrum is bovenin maar vanaf de stadsmuur heb je een mooi panorama over de wild stromende Vezere. Natuurlijk ontbreekt de kerk niet en een oude toren, plus een oude fruitmarkt. Veel van deze historische plaatsen kennen geen autovrij centrum. Het doet me denken aan de tijd dat wij op de Grote Markt in Breda nog onze auto konden parkeren.

Kopje koffie en wat fruit gescoord en weer op de fiets. Een paar kilometer volg ik een oude spoorbaan over gravel met gaten en eindigd bij een oude, nog werkende watermolen. Hierna gaan er weer hoogtemeters gemaakt worden, meestal door bosachtig gebied waar nog het nodige gekapt word.

Na een lange en slingerende afdaling door een smal dal waarin beneden een watertje stroomt, moet ik nog 1 keer een klim doen om Donzenac te bereiken. Het is nog redelijk vroeg en dus naar de Marie voor een stempel, lokale kruidenierszaken verkend en de dag afgesloten met een Hoegaarden.

1. Jaap sr en Anneke.:
    21 april 2018
    Mooie dorpjes en leuke foto's.Ziet er nog steeds fijn uit!
  2. Henk van As:
    21 april 2018
    Alsof ik in Frankrijk ben door je beschrijvende verhalen en foto’s; geweldig Jaap ; succes
  3. Frans:
    21 april 2018
    Wat schrijf je toch weer gezellig, Jaap! En prachtige Franse foto's. Ik zou er zo naartoe willen fietsen ... Nog eens op de kaart gekeken: je bent al ver. Gaat goed. Superbe!
  4. Paul & Mieke:
    21 april 2018
    Merci pour les rapports ! Succès!
    liefs vanuit Teteringen