Dag 18. Saint Goussaud naar Saint-Germain-les-Belles

19 april 2018 - Saint-Germain-les-Belles, Frankrijk

Weerbericht: zonnig en warm, wind zwak uit Zuid-Oost

De route van vandaag gaat over kleine landwegen met het nodige klimwerk naar de afgelegen dorpjes. Extra fles water en fruit mee voor de komende 50km want ik zal nauwelijks winkels tegenkomen.

Jet eerste grote dorp dat ik passeer is Saint-Leonard-de-Noblat. Ik heb er dan al 35km op zitten en ben dan halverwege mijn route voor vandaag. Hier een foto gemaakt van de kerk. Het plaatsje is rond het jaar 500 door de kluizenaar Leonard bekend geworden en dit trok weer de pelgrims aan.

Regelmatig kom ik bordjes tegen met opschriften menhir en dolmen. Deze prehistorische graven staan in weilanden waar ook de koeien heerlijk lopen te grazen. Verder fiets ik door bossen waar ik veel Vlaamse gaaien zie, maar verder weinig wild, en door weilanden met veel roofvogels (valken) en natuurlijk de koeien die mij allemaal aangapen als ik voorbij kom.

Met stijve bovenbenen van het vele klimmen om aangekomen bij de camping waar ik overnacht. Een Nederlands stel runt de camping gelegen aan een meertje vol kwakende kikkers.

1. Babs:
    20 april 2018
    Mooie tocht weer. Goed geslapen op de camping? Hopelijk viel het kabaal van de kikkers mee...
  2. Ron:
    20 april 2018
    Mooie camping Jaap. Goed dat je je eigen spullen al retour hebt gestuurd, anders zou je misschien de verleiding niet kunnen weerstand. Zo'n comfortabele familietent is voor een nachtje ook wel eens lekker.
    Heb je de bbq nog gebruikt?
    Succes weer morgen.
  3. Djoeke:
    21 april 2018
    Heeerlijk weertje erbij🌻
    Zo gaat ie goed!!! Hou vol👍
  4. Marie-José:
    21 april 2018
    Wat een prachtige tent! Wat heb je een geweldig weer, die strakblauwe luchten, heerlijk.
    We hebben hier ook een pré zomerse periode!
    Leuk dat je la mairie steeds Marie noemt, haha.
    Geniet ze!