Dag 17. Crozant naar Saint-Goussaud

18 april 2018

weerbericht zonnig en warm (24gr)

Na een nacht te hebben geslapen in een bed met een veren bodem die doorboog tot op de vloer enigzins stram de fiets opgestapt. De route voert vandaag langs een paar oude plaatsen en het zal veel klimmen worden in de warmte. Het eerste grote plaatsje wat ik na 25km tegenkom is La Souterraine. De kern van het centrum heeft nog twee overgebleven stadspoorten en natuurlijk een kerk. Na goed zoeken ontdekte ik op een van de hoeken van de kerktoren de witte steen die de pelgrims de goede richting uit wees. Stempel in de kerk was zelfbediening.

Een kopje koffie gedronken bij een barretje en wat inkopen van eten en drinken gedaan, de komende 30 kilometer zou er niet veel bijzonders te halen zijn. De volgenden grote plaats, Benevent-l’Abbbaye, ligt hier en is bekend om zijn prachtige kerk en bijbehorende abdij die ergens rond het jaartal 1.000 is gesticht. Het schijnt een veel gebruikte overnachtingsplek te zijn door pelgrims te voet. Vanaf hier gaat mijn route slingerend door een bosrijk gebied waar vooral veel geklommen moet worden. Mijn slaapadres is ergens midden in het landschap met 3 huizen, waarvoor een kleine gite voor mij is. Voor 1 dag is dit echt geweldig met een mooi vergezicht.

1. Gerbrand de Rooij:
    19 april 2018
    Imposante stadspoorten! En het landschap op de foto ziet er ook mooi uit. Ik hoop, dat je er goed van kan genieten op de fiets. Sterkte, Gerbrand
  2. Marie-José:
    19 april 2018
    Wat ziet de gîte er gezellig uit en wat heb je een prachtig weer! Staalblauwe lucht, heerlijk. Bonne nuit!
  3. Babs:
    19 april 2018
    Leuk dat we elkaar gesproken hebben! Inderdaad een prachtig vergezicht én een hertje gezien.
    Succes met de volgende etappe.
  4. Nicole:
    20 april 2018
    Hi Jaap, zit je nu vlak bij Bourganeuf?? Daar wonen vrienden van mij op de Abbaye du Palais!! Chambre d'Hote!! Hij kan heeeeeel goed koken, het is er erg leuk en een bijzondere gastvrij stel! Als je de kans hebt even aanwaaien bij ze en de groeten van ons doen!! Ga zo door!! Je verrast ons met jouw aantrekkelijke verhalen en jouw fietstalent! (zijn gewoon jaloers!!)
  5. Ron:
    20 april 2018
    Hoi Jaap het ziet er allemaal prachtig uit Jaap. Ben ook blij dat iedereen zijn best doet om datgene wat jij thuis hebt, nog meer te laten waarderen. :-)
    Zo te zien een stevige maaltijd in de gite, niet koud laten worden voor de foto's!
    Hou je taai, ik blijf je berichten met veel belangstelling en plezier lezen.
    Groetjes