Dag 24. L’isle-de-Noe naar Morlaas

25 april 2018 - Morlaàs, Frankrijk

weerbericht: nat

Het was bij buitenkomst nevelig en fris. Geen weer waar ik enthousiaste voor kan opbrengen. Het was niet mijn dag, veel klimmetjes en wat dalen. Bij het klimmen nat van het zweet en bij het dalen nat en koud van de nevel. Gewoon een flutdag, maar dat mag ook wel een keertje na twee weken prachtig weer. Wel veel wild gespot, een paar herten, een zwijntje, specht en veel roofvogels.

De weersverwachting voor komende week is sowieso somber, zowel aan de Franse- als Spaanse zijde van de Pyreneeën.

Uiteindelijk toch redelijk wat kilometers gefietst en in Morlaas de lokale pelgrimsherberg opgezocht. Deze was op een gemeentecamping, die pas in mei opengaat. Zoals wel vaker was ik de enige klant en de vierde van dit seizoen die gebruik maakte van de herberg.

Een dag om snel te vergeten.

1. Gerbrand de Rooij:
    26 april 2018
    Soms zit het mee, soms dus even niet. Ik ben heel benieuwd waar je de grens naar Spanje overgaat. Dat is nu op het oog heel dichtbij, maar de bergen lijken me ook wel heel erg hoog. Die Tour-rijders hebben het ook altijd zwaar in de buurt van Pau, en die rijden zonder fietstassen.
  2. Paul & Mieke:
    26 april 2018
    Vervelend Jaap dat het even niet mee zit. Jammer dat niemand je ook blij maakt met een
    heerlijk banquet of chocolat chaud onderweg. Vanuit hier kunnen we daar niks aan doen. Doe het dan maar wat rustiger aan en blijf je maar langer koffie drinken en communiceren avec les madames et Messieurs of heb je haast en ruik je de stal? Alle goeds en hopelijk volgen er nog hele mooie dagen met een heerlijke temperatuur. Bonne route et amusement!
  3. Joekie:
    27 april 2018
    Ha Jaap dit zet mij wel weer even met beide benen op de grond. Was na al je prachtige verhalen toch ff aan t denken om ook in training te gaan. Maar ik hou het nu toch maar even bij t golfen en wandelen met Liannie🤗
  4. Frans:
    27 april 2018
    Weer indrukwekkend, Jaap. Als je de kaart van Frankrijk erbij pakt en van 'bovenaf' ziet hoe dichtbij Pau en de Pyreneeën zijn. En dat allemaal op 't fietske! Geweldig wat je aan het presteren bent. Misschien toch nog maar beter ff langs Lourdes? Waar ga je straks de bergen over? Hier in Breda is het niet veel met het weer op Koningsdag. Dat wordt weer veel Oranjebitter drinken.