Dag 25. Morlaas naar Oloron-Ste.Marie

26 april 2018 - Oloron-Sainte-Marie, Frankrijk

weerbericht: bewolkt maar droog.

Vandaag is het niet erg interessant, het stuk wat ik ga fietsen. Het is meer een verbindingsroute. Morlaas ligt dicht bij Pau en daartussen is niks. Van Pau naar Oloron is ook niet spannend. Je fiets voornamelijk omhoog in een groene beboste omgeving. De koeien maken plaats voor schapen, de Pyreneeën zijn echter niet waar te nemen door de bewolking.

In Pau een stempel gehaald in de kathedraal. Stad lijkt aardig maar het was druk. Echt rust heb ik ook niet als ik mijn fiets ergens achter laat, al is het maar om een stempel te halen. Duurde even om door de stad te komen, er is maar 1 camping en die richting moest ik op. Bordjes volgen en het kom vanzelf goed. Op deze camping genoten van een grote zwarte koffie.

Om 2 uur in Oloron, een beetje vroeg voor de herberg, die ging om 3 uur open. Mijn daar keurig gemeld en kreeg 1 kamer toegewezen samen met een Fransman en 2 Brazilianen. Het drietal gaat de volgende dag lopend richting Saint-Pied-de-Port, ik ga direct via de Somport-Pas richting Spanje. Zij vroeg op bed, 20:30, dus ik ook tijd mijn nest in.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul & Mieke:
    27 april 2018
    Dag Jaap,
    Grote zwarte koffie , het wordt al beter? Je hebt het al over de Somport-pas (1640m hoogte). Pittig hoor, blijkt daar ook sneeuw te zijn en mistig en veel kapelletjes (ben je niet alleen). Hopelijk wil je jouw ervaringen weer met ons delen.
    Warme groet van ons en Bonne chance
  2. Ron:
    27 april 2018
    Hoi Jaap volgens mij heb je je doelstelling ruimschoots bereikt. Ik zag al een selfie op de Spaanse grens op 1630 m. Je rijdt nu echt in de bolletjestrui wat mij betreft hoor. Een geweldige prestatie. Ben benieuwd naar je ervaringen uit deze bergetappe.
    Volgens mij loopt je berichtgeving via dit blog ergens vertraging op, want je selfie en dit reisverhalen kwamen ongeveer gelijk binnen.
    Respect voor jou en wens je veel succes in het Spaanse land, die taal spreek je tenminste. Belooft misschien nog mooiere verhalen.
    Groetjes en ole!
  3. Marie-José:
    28 april 2018
    Ola super Jaap! Koning op de berg!
  4. Frans:
    28 april 2018
    De Pyreneeën! Super gedaan, Jaap!